ΑΣ  ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ   ΓΙΑ   ΦΙΛΟΖΩΟΥΣ    ΚΑΙ  ΚΡΕΟΦΑΓΟΥΣ
( πρωτογράφτηκε  : ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ  2009 )




 ΕΡΩΤΗΣΗ : Τί  είναι  ο  "φιλόζωος"  ;
 ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Αυτός  που  αγαπά  τα  ζώα  .
ΕΡΩΤΗΣΗ  :  Ωραία ! Και  πώς  εκδηλώνει  την  αγάπη  του  ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ  :  Έχει  ζώο  ( ή ζώα )  στο  σπίτι  του  το ( τα )   φροντίζει  επιμελώς  κλπ

Ας  υποθέσουμε  οτι  το  λογικό  και  κυρίαρχο   ζώο  του  πλανήτη  ήταν  οι  γορίλλες .  Θα  θέλατε  να  σας  αγαπούσαν  τόσο  ώστε  να  σας  αποσπούσαν  απο  την  κοινωνία  των  ανθρώπων και  να  σας  ανάγκαζαν  να  ζήσετε   με  τους  γορίλλες ;
Υποθέτω  πως  όχι  . Ακόμη  και  εάν  σας   φερόταν  υποδειγματικά   , θα  προτιμούσατε   να  ζείτε  με ανθρώπους  παρά  με  γορίλλες .  Αν  βέβαια  σκεφθείτε  οτι  ζούμε  στον  πραγματικό  (  και  όχι  στον  αγγελικό ) κόσμο   θα  είχατε  να  αντιμετωπίσετε   γορίλλες  που εγκαταλείπουν  τα  κατοικίδιά  τους  στους  πέντε  δρόμους  όταν  τα  βαρεθούν  ,  γορίλλες   σατανιστές  ( ! )  που  χρησιμοποιούν  τα  κατοικίδια   για  θυσίες    κλπ .
Ακούω  για  οικολογικά  χωριά  στην  Ευρώπη  που  οι  κάτοικοί  τους  καυχώνται  οτι  έχουν  ακόμη  και  πύθωνες  σαν  κατοικίδια ! Μήπως   κάνουμε  κάποιο  λάθος  στην   συμπεριφορά  μας ;

Υποστηρίζω  λοιπόν  οτι   ο  πραγματικός  φιλόζωος   αφήνει  τα  ζώα  να  ζήσουν  στην  δική  τους  κοινωνία  και  στο  δικό  τους περιβάλλον   για  τους  παρακάτω  λόγους :

1)  Για  ψυχολογικούς  λόγους  .  Εξήγησα  ήδη  το  σκεπτικό .

2)  Ένα  ζώο  στο  φυσικό  του  περιβάλλον  επιτελεί   κάποιο  ρόλο  μέσα  στο  οικοσύστημα  . Ένα  αιχμάλωτο   ζώο      δεν  είναι  πια  εξάρτημα  του  οικοσυστήματος   αλλά  ένας  άχρηστος καταναλωτής  τροφής .

3)  Τα  αιχμάλωτα  ζώα  , απο  οικολογική  σκοπιά ,  φαίνονται  σαν   ανθρώπινη  βιομάζα .  Χρειάζονται  καλλιεργήσιμες   εκτάσεις  για  να  παραχθεί  η  τροφή  τους  σαν  να  επρόκειτο  για  επιπλέον  ανθρώπους  .  Ήδη  γίνεται  μια  φοβερή  σπατάλη  πόρων  για  την  παραγωγή  της  ανθρώπινης   τροφής  .  Η  κατάσταση  γίνεται  ακόμη   χειρότερη  απο  την  παρουσία  εκατομμυρίων   κατοικιδίων  που  τα  περισσότερα  είναι  σαρκοφάγα  ( σκύλοι  και  γάτες ) . Όλοι  γνωρίζουμε  οτι  η  παραγωγή  κρέατος  είναι  μια  διαδικασία  εξαιρετικά  σπάταλη  σε  πόρους .

Το  φαινόμενο των   pet-shop   λοιπόν   το  καταγγέλω  σαν  απαράδεκτο .
Κάποιοι   θα  πούνε  οτι   τα  κατοικίδια   χρειάζονται   για  ψυχολογικούς   λόγους  σε  κάποιους  ανθρώπους  ( για  συντροφιά ) .
Θα  απαντήσω  ως  εξής : 
#  Το  άν  κάποιοι  άνθρωποι   αισθάνονται  μοναξιά  είναι  δείγμα οτι  κάτι δεν  πάει  καλά  στην  κοινωνική  δομή  . Το  να  επιστρατεύουμε   κατοικίδια για να  λύσουμε  το  πρόβλημα  είναι  σαν  να  χρησιμοποιούμε    ασπιρίνες  κατά  του  καρκίνου .
#  Και οι  σατανιστές  λένε  οτι  για  ψυχολογικούς  λόγους  τα  θυσιάζουν τα  ζώα  (  για να  αντιμετωπίσουν  την  ανασφάλεια και  το  άγχος του  θανάτου ) .  Να  τους  επιτρέψουμε ;



ΑΣ  ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ   ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΚΡΕΟΦΑΓΟΥΣ 

  ΟΙ  προϊστορικοί  κάτοικοι  της Ευρώπης  των  παγετώνων    δεν  είχαν  επιλογές   για την  διατροφή  τους  :  έπρεπε   να  καταναλώνουν  μαμμούθ .
Σήμερα   , για  πρώτη  φορά ,  ο  άνθρωπος  έχει  την  πολυτέλεια  να  μπορεί    να  επιλέξει  άν  θα  γίνει    σαρκοφάγο   ή  φυτοφάγο   θηλαστικό  .  Τί  πρέπει  να  διαλέξει ; 
Υποστηρίζω  οτι  για  λόγους   πρωτίστως   αυτάρκειας , αειφορίας  και  για  να  ελαττώσουμε  το  οικολογικό  μας   αποτύπωμα   και   δευτερευόντως   για  λόγους  υγείας  πρέπει  να  διαλέξουμε  τον  δρόμο  της   χορτοφαγίας   και  ακόμη  καλύτερα  θα  είναι  αν  διαλέξουμε  την  χορτοφαγία - ωμοφαγία .

ΕΑΝ    τυχόν   κρίνουμε  οτι  σε  κάποιες  περιπτώσεις  ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ    να  καταναλώσουμε  κρέας   αυτό  πρέπει  να  προέρχεται  απο  ελεύθερα  ζώα    για  τους  κάτωθι  λόγους :

 1)  Οι  θηρευτές  κρατούν  τον  πληθυσμό  των  ελεύθερων  ζώων  υγιή   και  έτσι   είναι  εγγυημένο  οτι   θα  έχουμε  κρέας   ίσης  ή  ανώτερης  ποιότητας   απο  το  σημερινό  ( μπορεί      η   "μοντέρνα"    κτηνοτροφία   να   μείωσε  τα  κρούσματα  εχινόκοκκου   αλλά  αύξησε   τις  διοξίνες  ,  τα  αντιβιοτικά ,  τη  νόσο  των  τρελλών  αγελάδων   και  άλλες   ασθένειες  ) . Μπορούμε  να  κάνουμε  έναν  συνδυασμό  της   σταβλικής  κτηνοτροφίας  με  το  κυνήγι  :  Θα  καλλιεργούμε   τριφύλλι   ή  κουκιά   και  θα  τα  αφήνουμε  σε  σημεία   διέλευσης  των  ελεύθερων   ζώων  ( ιδίως  τον  χειμώνα ) . Η  παροχή  τροφής  θα  αυξάνει  τον  πληθυσμό  τους  ,  οι  θηρευτές  θα  καταναλώνουν  τα  άρρωστα  άτομα  και  εμείς   τα  υγιή . Αυτοί  που  θα  διανέμουν  την τροφή  στα  ζώα  θα  μπορούν  να  σημαδεύουν  τα  ζώα   που  μπορούν  να   φονευθούν   χωρίς  να  βλαφτεί  η  ομάδα  ( ζώα  με  χαμηλή  θέση  στην  ιεραρχία , στείρα  ,  με  ανεπιθύμητα  χαρακτηριστικά  κλπ ) . Έτσι  αυτοί  που   θα   πυροβολούν  τα  ζώα  θα  ξέρουν που  να  στοχεύσουν .  Για  ευνόητους  λόγους  δεν  συνιστάται  τα  ζώα  να  φονεύονται  απο  τους  ίδιους  που  τα  ταϊζουν  ( και  μάλιστα  την  ώρα  του  ταϊσματος ! ) .

2)  Για  ψυχολογικούς  λόγους . Είναι  καλύτερα  για  το  ζώο  να  ζήσει  ελεύθερο  και  να  πεθάνει  ακαριαία  , παρά  να  ζήσει   ολόκληρη  τη  ζωή  του  σε  αιχμαλωσία .  Με  τη  ακαριαία  θανάτωση  ενός  ελεύθερου   ζώου   ( εφ'  όσον  κριθεί  απολύτως  αναγκαίο )  δεν  αυξάνουμε  τη   συνολική  δυστυχία   στη  Γή   διότι   ούτως  ή  άλλως  το  φυτοφάγο  θα  τέλειωνε τη  ζωή  του  σαν  τροφή  κάποιου  σαρκοφάγου  ( και  μάλιστα  με  περισσότερη  οδύνη  ! ) . Εννοείται  οτι   και  εμείς   απο  την  πλευρά  μας   θα  έχουμε  μειώσει   τον  ανθρώπινο  πληθυσμό  σε  επίπεδα  που  να  επιτρέπουν  την  αειφορική   επιβίωση  του  πολιτισμού  μας .

3)  Η  απουσία  ζώων   απο  τις  αυλές   μας  θα  μας  απαλλάξει  απο  ασθένειες  που   μεταδίδονται   απο  τα  ζώα  στον  άνθρωπο  ( γρίππη  πουλερικών , νόσος  τρελλών  αγελάδων , μελιταίος  πυρετός  , λύσσα   κλπ )


Κάποιοι   θα  επαναστατήσουν   και  θα  πούν  οτι  αυτά  που  προτείνω  δεν  μπορούν  να   μας  προμηθεύσουν   τόση  μεγάλη  ποσότητα  κρέατος   όση  η  "μοντέρνα"   κτηνοτροφία  .  Απαντώ :
1)  Δεν  θα  χρειαζόμαστε  τόσο μεγάλες  ποσότητες  κρέατος  διότι  πρώτα  θα  μειώσουμε  τον  ανθρώπινο   πληθυσμό   σε  επίπεδα  που  επιτρέπουν   την  επ'  άπειρον  επιβίωση  της   κοινωνίας   μας  .  Η  σημερινή  κοινωνία  έχει ημερομηνία  λήξης  και  γιατί  είναι  σπάταλη και  διότι   ο  υπερπληθυσμός   ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ   την  ταχεία  εξάντληση  των  πόρων .
2)  Θα μειώσουμε  την  ΣΠΑΤΑΛΗ  του  κρέατος . Υπερκατανάλωση  κρέατος  απο  ανθρώπους   και    σαρκοφάγα  κατοικίδια  πρέπει  να  τα  ξεχάσουμε .
3)  Η  σημερινή  κτηνοτροφία   μπορεί  να  μας  ξεγελά  με  τις  ποσότητες  που  μας  προσφέρει  αλλά   ΔΕΝ  ΕΙΝΑΙ  ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ !  Έχει   ημερομηνία  λήξης !  Σε  λίγα  χρόνια   η  διάβρωση  θα έχει   λιγοστέψει τα  χωράφια . Θα  έχουν  εξαντληθεί    τα  ορυχεία    φωσφορούχων  ουσιών  ( για  τα  λιπάσματά  μας ) . Νέες   ασθένειες   θα απειλήσουν  τις  λιγοστές  ποικιλίες  φυτών  όπου  βασίσαμε  τη  διατροφή  μας . Το  πετρέλαιο  θα  λιγοστέψει  και  θα  ακριβήνει  ( ένα  κιλό    κρέατος   χρειάζεται  πολλά  κιλά  πετρελαίου  για  να  παραχθεί και να  φθάσει  στο  πιάτο  μας  ) . Η  εντατικοποίηση   της  κτηνοτροφίας  και  το  κυνήγι  του κέρδους   θα  αυξήσουν  τις  διοξίνες   που  υπάρχουν  μέσα  στο  κρέας .    Είτε  το θέλουμε  είτε  όχι  θα  επιστρέψουμε  στην  φυτοφαγία . Καλύτερα  να  το  κάνουμε  μόνοι  μας  τώρα  .

Η  συμπεριφορά  μας   προς  τα  ζώα   μου  θυμίζει το  φίλμ  του  Μέλ  Γκίμπσον   "APOKALYPTO"   όπου η  ηγεσία   μιας   πανικόβλητης  (  λόγο  λιμού )  κοινωνίας  Ινδιάνων  προσπαθεί  να  καλμάρει  τα  πλήθη   θυσιάζοντας   εκατοντάδες   αθώους  Ινδιάνους  άλλων φυλών  .  Το  ίδιο   κάνουν  και  οι  σημερινοί  ηγέτες  . Για  να  αποπροσανατολίσουν  τον  κόσμο  και  να  μην  βλέπει  τα πραγματικά  προβλήματα  , τον  στρέφουν  στην   άκρατη  κατανάλωση  . Μέσα  στα  καταναλωτικά  αγαθά  που  του  παρέχουν  είναι  και  το  κρέας  .  Η  παραγωγή  του   προκαλεί  ασύληπτο   πόνο  στα  ζώα   αλλά   η  ωφέλεια  που  προσφέρει   είναι  παραπλήσια   με  την  ωφέλεια  που  προσέφεραν  οι  θυσίες  των  Ινδιάνων  ενάντια  στον  λιμό  . 


...................................................................
επικοινωνία  :      laloslal5@gmail.com


Άλλα   οικολογικά   κείμενα :             
http://lofos.info/laloslal/index.html