ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΑΕΙΦΟΡΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ  ΣΥΣΤΗΜΑ
 (  ή  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ )
(πρώτη γραφή  19-4-2012)


Μετά  το  1860   πολύς  λόγος  γίνεται  για  την  "αριστερή  ιδεολογία"  . Τόνοι  μελάνης   έχουν  χυθεί  απο  τότε  που  γράφτηκε   το  ΚΕΦΑΛΑΙΟ  του  Μάρξ  .  Πόλεμοι  έγιναν  μεταξύ  των  φίλων  και  των  εχθρών  της  "αριστερής  ιδεολογίας"  .   Μετά  το  1950 ,  στην  Ελλάδα  ,  θεωρείται   "μοντέρνο"    και  "προοδευτικό"    να  είσαι  αριστερός  και  "οπισθοδρομικό"   το  να  είσαι  δεξιός .  Σήμερα  σε  όλα  τα  ΜΜΕ   και  στην  μισή  Βουλή   πρωταγωνιστούν   παιδιά  "αριστερών"   που  κάποτε   φιλοξενήθηκαν  στην  Μακρόνησο .
Περιέργως  όμως   αυτοί  οι  "προοδευτικοί"   μας   οδήγησαν  σε  αυτή  την  πρωτοφανή   οικονομική  ,  ηθική  και    εθνική  κρίση  ! 
Σαν   κολλητική  αρρώστια   ,  η  αριστερή    ιδεολογία    προσβάλλει    κατά   χιλιάδες   τους  ανθρώπους .  Όλοι  μιλούν  γι'  αυτήν  και  την  προβάλλουν  σαν  λύση  παρ΄ όλο  που   όλα  δείχνουν  να  αποτυγχάνει . 
ΤΙ  ΦΤΑΙΕΙ ; 

Το  κείμενο  αυτό   φιλοδοξεί  να  αποδείξει  οτι  ο  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ  ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ   ουδέποτε  εφαρμόσθηκε .  Αυτό  που  ζήσαμε  ( μετά  το  1860 )  και  ζούμε  είναι   ένα  καραγκιοζιλίκι ,  μια  καρικατούρα  σοσιαλισμού .
 Ο  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ   είναι  ο  μόνος     ΒΙΩΣΙΜΟΣ   σοσιαλισμός  .
Υπάρχει η  σοβαρή  υποψία   οτι  ο  παλαιός   σοσιαλισμός   προβλήθηκε   και   επιβλήθηκε  με  συντονισμένη  δράση   του  μυστικού  ιερατείου  των  κεφαλαιοκρατών  ή  τέλος  πάντων  κάποιου   μυστικού  ιερατείου .  Αν   πληρώσεις   εκατό   εφημερίδες   να  λένε   συνέχεια  οτι  το  "ΚΕΦΑΛΑΙΟ"   του  Μάρξ είναι    το  σπουδαιότερο    βιβλίο   που   γράφτηκε  ποτέ ,  δημιουργείς   έναν  θρύλο  ,  μια  μόδα .
Με  παρόμοιο  τρόπο  πρέπει  να  δράσουμε  και  εμείς  για  να  προωθήσουμε  τον  ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ .


 ΕΡΩΤΗΣΗ :  Ποιός    μίλησε  πρώτος  για   ισοκατανομή  των  αγαθών ;  Ο  Μάρξ  ή  κάποιος  παλαιότερος ; 

ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ  ( Εκκλησιάζουσαι )  εδάφιο  590  :
Διότι   θα  πώ  όλοι  να  συμμετέχουν  και  να  έχουν  μερίδιο  στα  πάντα  και  απο  αυτά  τα  ίδια  ( αγαθά )  να  ζούν  και  να  μην  είναι  ο  ένας  πλούσιος   και  ο  άλλος  πάμπτωχος . Ούτε  ο  ένας  πολλή  γή  να  καλλιεργεί  και  ο  άλλος  ούτε   τάφο ( να  μην  έχει ) .
Ούτε  ο  ένας  να  χρησιμοποιεί  πολλούς  δούλους  και  ο  άλλος  ούτε  έναν  ακόλουθο.

Αλλά  θα  κάνω  τα  αγαθά  να   ανήκουν  σε  όλους και  σε  ίσα   μερίδια
.


ΠΛΑΤΩΝΟΣ   "ΠΟΛΙΤΕΙΑ"  457  d  έως  461 e   Πως  οι  γυναίκες  αυτές  αυτών  των  αντρών  πρέπει  όλες  σε  όλους  να  είναι  κοινές , και  καμιά  με  κανένα  να  μη  συνοικεί  χωριστά . Και  τα  παιδιά  να  είναι  κοινά  , και  κανένας  γονιός  να  μην  ξέρει  το  παιδί  που  γεννήθηκε  απ'  αυτόν  , ούτε  το  παιδί  το γονιό  του .

...κι' αυτοί  πιά  (  οι  άνδρες  και  οι  γυναίκες )  , αφού  θα  έχουν  κοινές  κατοικίες  και  συσσίτια , και  κανένας  των δεν  θάχει  τίποτα  τέτοιο  ιδιαίτερο...

ΠΛΑΤΩΝ  Νόμοι   ( βιβλίο  πέμπτο  , 737 e )
...γή  και  σπίτια  σε  ίσα  μερίδια   να   διαιρεθούν  και  να   ισχύει   "κάθε  άνδρας   και  μερίδιο" ...



ΠΛΑΤΩΝ  ,  ΝΟΜΟΙ ( βιβλίο  5  ,  740 a )
...Θα  χρησιμοποιούν  ( το  γεωτεμάχιο  που  τους  έλαχε  με  κλήρο )  με  αυτό  το  πνεύμα  ,  δηλαδή  ο  καθένας   θα   θεωρεί  τον  κλήρο  του  οτι  ανήκει  σε  όλη  την  πόλη  και  θα  το  φροντίζει   πιο  πολύ  απ'  όσο  η  μητέρα  τα  παιδιά ...

 

ΠΛΑΤΩΝ  ,  ΝΟΜΟΙ ( βιβλίο  5  ,  741 b )  
...το  γεωτεμάχιο  που  σας   έλαχε   δεν  θα  το  πουλάτε  σε  άλλους  ούτε  θα  αγοράζετε  το  γεωτεμάχιο  άλλου ...



ΠΛΑΤΩΝ  ,  ΝΟΜΟΙ (βιβλίο  5  ,  744e ) 
Να  υπάρχει  όριο  στην  φτώχεια  που  θα  είναι  το  γεωτεμάχιο  που  του  έλαχε  με  κλήρο και  πρέπει  εκεί  να  παραμένει  και να  υπάρχει  φροντίδα   σε  κανέναν  να  μην  είναι   μικρότερη  (  η  περιουσία )...και  θα  βάλει  όριο  ο  νομοθέτης  να  επιτρέπει  (  η  αξία  της  περιουσίας  του  καθενός )  να  φθάνει  το  πολύ  στο  τετραπλάσιον  (  της  αξίας  του  γεωτεμαχίου  που  του έλαχε  στον  κλήρο )


ΠΛΑΤΩΝ  ,  "ΝΟΜΟΙ"  740b  
..ο  καθένας  θα   αφήνει  το  κτήμα  που  του  έλαχε  με  κλήρο  σε   ΕΝΑ  απο  τα  παιδιά  του  (  δεν  θα  διασπάται  ο  κλήρος   σε  δύο  ή  περισσότερους   κληρονόμους )


ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ  "ΕΠΤΑ ΣΟΦΩΝ ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ" ( Ηθικά  146Β - 164D )
 Επί  τούτω  Θαλής  την  μήτε  πλουσίους  άγαν μήτε  πένητας  έχουσαν  πολίτας .
( Ο  Θαλής  είπε   οτι  η  πιό ευτχισμένη  πόλη   είναι  αυτή  που  δεν  έχει  ούτε  υπερβολικά  πλούσιους  ούτε  υπερβολικά  φτωχούς  πολίτες ) .


ΑΠΑΝΤΗΣΗ  :   Οι  Αρχαίοι  Έλληνες    έγραψαν  πρώτοι   την  ιδέα  της   οικονομικής  ισότητας !
Ο  Πλάτων   πρότεινε    να   υπάρχουν   ίσα  μερίδια  γής   και  το  κάθε  μερίδιο   να  δίνεται  ( με  κλήρο )  σε  έναν  άνδρα . Υποτίθεται  οτι  το  μέγεθος   του κάθε  μεριδίου   θα  είναι  αρκετό  για   την  συντήρηση  μιας   τετραμελούς   οικογένειας .
Το  μερίδιο  αυτό  δεν  θα  μπορούσε  να  πουληθεί  σε  άλλον .  Η  συνολική  περιουσία  του  καθενός  δεν  θα  μπορούσε  να  υπερβαίνει  το  τετραπλάσιον  της  αξίας  του  μεριδίου  γής . Άρα  δεν  θα  υπήρχαν  ούτε    άστεγοι  ,  ούτε   πάμπλουτοι .
Το  μερίδιο  γής  δεν  θα  μπορούσε  να  διασπαστεί   σε  δύο  κατόχους .  Ο  κάτοχος  θα  έδινε  μόνον  σε  έναν  κληρονόμο  το  μερίδιο  γής .  Σε  περίπτωση   που  τα  πράγματα  δεν   εξελίσσονται   ιδανικά ( πχ  έχει  μόνο  κόρες  ,  έχει  πολλά  παιδιά  ή  καθόλου  παιδιά  )  οι  ηγέτες  της  πόλης  καλούνται  να  βρούν  μια  λύση . 

Δεν  φαντάζομαι   τον  ΕΛΗΝΙΚΟ  ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ   ακριβώς   όπως   τον  περιέγραψε  ο  Πλάτων .  Κρατώ  την  βασική   ιδέα  αλλά  τις  λεπτομέρειες  τις  εκθέτω  στην   http://lofos.info/pythas/tie-trofi.html     και  στις  υπόλοιπες   σελίδες  με  τίτλο  "ΤΙ  ΕΛΛΑΔΑ   ΘΕΛΟΥΜΕ" .

ΕΡΩΤΗΣΗ : Τί  διαφέρει  το  Ελληνικό  Αειφορικό   Οικονομικό  Σύστημα    απο   τον  σοσιαλισμό   που  εφαρμόσθηκε  μετά  το  1860 ; 

ΠΛΑΤΩΝΟΣ  "ΠΟΛΙΤΕΙΑ"  417 a 
  Ώστε  μόνο  αυτοί  (  οι  φύλακες , ένα  σκαλοπάτι  πάνω  απο  τον  απλό  λαό   )  απο  όλους  τους  άλλους  μέσα  στην  πόλη   δεν   θα  έχουν  το  δικαίωμα  να  μεταχειρίζονται  και  ν'  αγγίζουν  χρυσάφι  και  ασήμι  , ούτε  κάτω  απο  την  στέγη  τους  να έχουν  ,  ούτε  πάνω  τους  να  φορούν  ,  ούτε  απο  χρυσά  κι'  ασημένια  ποτήρια  να  πίνουν  ...


ΠΛΑΤΩΝΟΣ  ΝΟΜΟΙ  (βιβλίο πέμπτο , 740 d)
  ...να   μηχανευτούμε  κάτι  ώστε  ο  αριθμός  των  κατοίκων  (  της  πόλης )  να   είναι  πάντα  σταθερός   .


ΑΠΑΝΤΗΣΗ :
1)  Δεν  υπάρχουν  κολχόζ .  Ο  καθένας  καλλιεργεί   την  γή  του .  Αν  είναι   εργατικός  θα  βγάλει  αρκετά  για  να  ζήσει .  Αν  είναι  τεμπέλης   θα  βγάλει  λίγα    και  ΟΥΔΕΙΣ  ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ   να   του  δώσει  τα  υπόλοιπα !  Δηλαδή   ,  θεωρητικά ,  θα  μπορούσε  κάποιος  τεμπέλης  να  πεθάνει  απο  πείνα  στην  Πολιτεία  του  Πλάτωνα . Το  σύστημα   του  Πλάτωνα   συνδυάζει  τα  καλά  του   σοσιαλισμού  (  δεν  υπάρχουν  υπερβολικά  φτωχοί  και  υπερβολικά  πλούσιοι )   με  τα  καλά  του  καπιταλισμού (  υπάρχει  κίνητρο  να  δουλεύεις ) .

2)  Όσο  πιο  ψηλά  είσαι  στην  πυραμίδα  εξουσίας  ,  τόσο   ΛΙΓΟΤΕΡΗ  πολυτέλεια   απολαμβάνεις !   Ο  Πλάτων  είναι  σαφής :  Αν  θέλεις  εξουσία  ,  ξέχνα   την  πολυτέλεια .  Αν  θέλεις   πολυτέλεια  ,  ξέχνα  την  εξουσία !
Έτσι   οι  τεμπέληδες   και  οι  φιλήδονοι   δεν  έχουν  ΚΑΝΕΝΑ  ΛΟΓΟ   να  ασχοληθούν  με  την  πολιτική  .  Μόνο   όσοι   έχουν  αφιερώσει  την  ζωή  τους  στην  υπηρεσία  μιας    ΣΠΟΥΔΑΙΑΣ  ΙΔΕΑΣ .
Στον  καπιταλισμό  και στον  υπαρκτό   σοσιαλισμό  ,  οι  πολιτικοί  ηγέτες   είχαν   μεγαλύτερο   εισόδημα   απο  τον  απλό  λαό .  Αυτό  λειτουργούσε  σαν  μαγνήτης  που  τραβούσε  στην  πολιτική  όλους  τους  αχρείους .

3)  Υπάρχει  σοβαρή  φροντίδα  για  να  μην    εμφανισθεί  το  φαινόμενο   του  ΥΠΕΡΠΛΗΘΥΣΜΟΥ  .  Όσο σοφός  και   τίμιος  και  αν  είναι  ο  ηγέτης   , θα  αποτύχει  εάν  ο  πληθυσμός   αυξάνεται  συνεχώς   ενώ  οι  πηγές  τροφής  μένουν  ίδιες .  Ο  υπαρκτός  σοσιαλισμός   δεν  έλαβε  κανένα  μέτρο  κατά  του  υπερπληθυσμού  .  Η  Σοβιετική  Ένωση   εισήγαγε  σιτάρι  απο   της  Ηνωμένες   Πολιτείες  (  τον  εχθρό  της !)   για  να  θρέψει  τον  πληθυσμό  της .


Ο  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ     σοσιαλισμός   λοιπόν  είναι   ζόρικη  υπόθεση  .  Ο λαός  που  θέλει  να  λέγεται  σοσιαλιστής    πρέπει  να  είναι  έτοιμος  (  και  ώριμος )   να  δεχτεί    κάποιους  κανόνες  που  θα  του  επιβάλλουν   οι  ηγέτες   ως  προς  την  τεκνοποιϊα  .  Μπορεί  να  του  πούν  οτι   πρέπει  να  κάνει  ένα  μόνο  παιδί  διότι   υπάρχουν  πολλοί  κάτοικοι  στην  χώρα   και  δεν  επαρκεί  η  τροφή  για  όλους  .  Μπορεί  να  του  πούν  οτι  "  πάσχεις  απο  κάποια  βαριά  κληρονομική  ασθένεια   και  για  το  καλό  της  κοινωνίας  δεν  πρέπει  να  κάνεις  παιδιά"  . 
Πόσοι  είναι  έτοιμοι  να  δεχτούν  τέτοιους  κανόνες ;   Αυτοί  δικαιούνται   να  λέγονται   "σοσιαλιστές"  .

Οι ηγέτες  που  θέλουν  να  λέγονται  "σοσιαλιστές"   πρέπει  να  είναι   δυνατοί  και  ώριμοι   για  να   βλέπουν  τον  λαό  να  τρώει  και  να  ντύνεται   πιο  πολυτελώς   απο  τους  ίδιους .  Κανείς  δεν  απαιτεί  απο  τους  ηγέτες   να  πεθαίνουν  απο  την  πείνα .  Δεν  εννούμε  κάτι  τέτοιο .  Αν  όμως  οι  γαρίδες  και  οι  σαμπάνιες  και  το  χαβιάρι  δεν  φτάνουν  για  όλους  ,  τότε  ο  λαός  προηγείται  στην  απόλαυσή  τους .  Οι  ηγέτες  ας  αρκεστούν  στις  φακές  ,  τα  φασόλια    και  σε  καμμιά  σαρδέλα  .  Τα   ρούχα  των  ηγετών   θα  πρέπει  να  είναι  πιο  φθηνά  απο   τα  ρούχα  του  λαού . 
Τα  χρυσά  ρολόγια  και  τα  κοσμήματα   και  τα  ακριβά  αρώματα   οι  ηγέτες   θα  τα  βλέπουν  με  τηλεσκόπιο .
Όταν  οι   σοσιαλιστές   πολιτικοί  θα  αρρωσταίνουν  δεν  θα  μπορούν  να  πάνε  στο   εξωτερικό   για  να  θεραπευτούνε  .  Διότι  εκεί  μπορεί  να  εξαναγκαστούν  να   προδώσουν  κρατικά  μυστικά .  Θα  αρκεστούν  σε  ό,τι  τους  προσφέρει  το   ντόπιο   σύστημα  υγείας .
Δεν  θα  μπορούν  να  ταξιδεύουν  ποτέ  μόνοι  (  ούτε  εντός  της  χώρας  τους  )   για  να  μην  έρθουν  σε  επαφή  με  ξένους  πράκτορες .
Η  βασίλισσα   των  τερμιτών  και  των   μηρμυγκιών   προστατεύεται  απο  πλήθος  υπηκόοων  αλλά  είναι  φυλακισμένη  σε  ένα  δωμάτιο  και  γεννά  συνεχώς  .  Παρόμοια  ,  οι  πολιτικοί   σε  μια  υγιή   κοινωνία  είναι  σαν   αυτή   την    βασίλισσα    :  Έχουν  αυξημένη   ασφάλεια  αλλά   έχουν  θυσιάσει    σημαντικό  ποσοστό  της  ελευθερίας  τους .
Η  ζωή  των  σοσιαλιστών  πολιτικών  ,  όπως  βλέπετε ,  δεν  θα  είναι  καθόλου  άνετη .  Θα  είναι  για  "σκληρά  καρύδια" .
Πόσοι  τέτοιοι  πολιτικοί  υπάρχουν  σήμερα ; 

Υπάρχει  η  αφελής  αντίληψη  οτι  "ΘΑ  ΤΑ  ΠΑΡΟΥΜΕ  ΑΠΟ  ΤΟΥΣ  ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ   ΚΑΙ  ΘΑ  ΖΗΣΟΥΜΕ  ΖΩΗ  ΚΑΙ  ΚΟΤΑ"    .  Λάθος ! 
Αν  απλώς   τα  πάρεις  απο  τους  πλούσιους   θα  ζήσεις  καλά  τον  πρώτο  χρόνο  .  Μετά  θα  αρχίσουν  να    εμφανίζονται   προβλήματα :   Όλοι   οι  ψεύτες  και  οι  τεμπέληδες   θα  προσπαθήσουν  να  αναρριχηθούν  στην  εξουσία  για  να  περνάνε   καλά  .  Ο  πληθυσμός   θα  αρχίσει να  αυξάνεται  και  το  φαγητό  δεν  θα  επαρκεί . 
Υπάρχει  η  αφελής   αντίληψη  οτι   με  τον  σοσιαλισμό   θα  πίνουμε  τα  ουϊσκάκια   μας   ,  θα  καπνίζουμε  το   MARLBORO   και  θα  λέμε   ολημερίς  καλαμπούρια  . 
Κάποιος  θα  πεί  "ΜΑ  ΤΩΡΑ  ΜΑΣ  ΕΙΠΕΣ  ΟΤΙ   ΜΟΝΟ  ΟΙ  ΗΓΕΤΕΣ   ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ  ΝΑ  ΖΟΥΝ  ΛΙΤΑ .  Ο  ΛΑΟΣ  ΔΕΝ  ΕΙΝΑΙ  ΑΝΑΓΚΑΙΟ  ΝΑ  ΣΤΕΡΗΘΕΙ  ΤΟ  ΟΥΪΣΚΙ !"
Σωστά .   Αλλά   ένας  λαός   που  πίνει  ολημερίς  ουϊσκάκια   και  λέει  καλαμπούρια  στις  καφετέριες   έχει  την  ωριμότητα  να  δεχτεί   κανόνες  στο  πόσα  παιδιά  θα  γεννήσει ;  Έχει  την  ωριμότητα   να  διακρίνει   τους  ειλικρινείς  και  ολιγαρκείς   πολιτικούς   (  που  ενίοτε   λένε  δυσάρεστες  αλήθειες )  απο  τους  απατεώνες  που  γυαλίζει το  μάτι  τους  μόλις  βλέπουν   MERCEDES  (  και  αυτοί  πάντα   υπόσχονται  λαγούς  με  πετραχήλια) ;

*********************************************

pitago99@gmail.com 

  Αρχική  σελίδα   :
http://lofos.info/pythas/index.html  


 --------------------------------------------------------------------
Προς  τον  υπάλληλο   που   ελέγχει  τις  σελίδες   και  τις  "καρφώνει"    στα  αφεντικά  :

 ΝΟΜΙΖΕΙΣ   ΟΤΙ  Η       Ν Ε Α     Ε . Π Ο Χ .Η      ΕΣΕΝΑ   ( που γνωρίζεις  ΠΟΛΛΑ )  ΘΑ   ΣΕ  ΑΦΗΣΕΙ  ΝΑ  ΖΗΣΕΙΣ  ;