ΥΠΗΡΞΕ
ΚΑΠΟΙΟ "ΠΡΟΠΑΤΟΡΙΚΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ" ;
ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΤΕΤΑΡΤΗ (ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ
) εδάφιο 180 :
...τας δε γυναίκας τας έχουν
απο κοινού όλοι και δεν
κάνουν γάμον με μίαν , παρά
μίσγονται σαν τα κτήνη .
Όταν μιας γυναίκας το παιδί
μεγαλώσει κάπως , τον τρίτο
μήνα συγκεντρώνονται εις ένα μέρος
οι άνδρες και με όποιον
άνδρα μοιάζει το παιδί , αυτού
γυιός θεωρείται .
(
αναφέρεται σε έναν νομαδικό
παραθαλάσσιο λαό της Λιβύης ) .
Υπήρχε
λοιπόν μια εποχή που
δεν υπήρχε γάμος αλλά οι
γυναίκες διάλεγαν ποιός θα
είναι ο πατέρας των παιδιών
τους . Ήταν η εποχή των
κυνηγών - τροφοσυλλεκτών . Όι
άνδρες κυνηγούσαν όλοι μαζί
και το κυνήγι ανήκε συλλογικά
σε όλους . Οι άνδρες ( όλοι μαζί
) έδιναν μερίδιο του κρέατος
στις γυναίκες . Η γυναίκα που
λάμβανε το κρέας δεν
χρωστούσε κάποια ανταμοιβή σε
κάποιον συγκεκριμένο άνδρα .
Αυτό το
καθεστώς είχε ένα
πλεονέκτημα : Οι χειρότεροι
άνδρες δεν είχαν πιθανότητες
να αφήσουν απογόνους .
Κάποια στιγμή
οι άνθρωποι αφήνουν την
τροφοσυλλογή και στρέφονται στην γεωργία
. Η γή μοιράζεται μεταξύ των
ανδρών ( που έχουν την δύναμη να
οργώνουν και να προστατεύουν το
γεωτεμάχιο ) .
Τώρα πλέον η
τροφή δεν αποκτάται συλλογικά
αλλά κάθε τσουβάλι σταριού
έχει έναν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ άνδρα
που το παρήγαγε .
Ο άνδρας
αυτός λέει στις γυναίκες
: "ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΘΑ ΤΟ
ΠΑΡΕΙ ΟΠΟΙΑ ΦΕΡΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ
ΠΑΙΔΙ" .
Έτσι εφευρέθηκε ο
γάμος . Κάθε γυναίκα πλέον ανήκει
σε ΕΝΑΝ άνδρα . Απο
αυτόν λαμβάνει τροφή και σε
αντάλλαγμα υποχρεούται να μην
συνάπτει ερωτικές σχέσεις με
άλλους άνδρες . Έτσι είναι
σίγουρο οτι το παιδί που
θα γεννήσει προέρχεται απο
τον συγκεκριμένο άνδρα που την
θρέφει .
Αυτό το
καθεστώς έχει ένα σοβαρό μειονέκτημα
: Οι χειρότεροι άνδρες έχουν
πλέον κάποια πιθανότητα να
αφήσουν απογόνους . Έπαψε η ΦΥΣΙΚΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ που έκαναν οι γυναίκες .
Επειδή οι
χειρότεροι άνδρες τείνουν
να αποφεύγουν τους πολέμους (
προτιμούν να προδώσουν την
κοινωνία τους ) , έχουν
λιγότερες πιθανότητες να
πεθάνουν . Με το πέρασμα των
αιώνων η κοινωνία γεμίζει
απο τους απογόνους τέτοιων
ανδρών και εκφυλίζεται .
Εκτός απο αυτή την
αλλαγή των σχέσεων ανδρών -
γυναικών έγινε και μια
άλλη σοβαρή αλλαγή στις
σχέσεις ανθρώπου-Φύσης . Τώρα
πλέον το καλλιεργούμενο κομμάτι
γής ΑΝΗΚΕ ΣΤΟΝ
ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΗ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ
ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΘΕΙ !
Εντάξει , αλλάξαμε τρόπο παραγωγής
της τροφής ( αντί να
την κυνηγάμε , την καλλιεργούμε ) . Η
ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ τί δουλειά
έχει ;;;
Θα μπορούσε ο καθένας
να καλλιεργεί ένα γεωτεμάχιο
αλλά αυτό να ανήκει στην
κοινότητα όπως ανήκε παλιά ο
κυνηγότοπος . Όταν ο καλλιεργητής
πεθαίνει να δίνεται σε κάποιον
άλλον που τότε γεννήθηκε .
Ενδεχομένως θα υπήρχε
κίνητρο κάποιοι να ΦΟΝΕΥΟΥΝ
τους συμπολίτες τους για να
ελευθερωθεί το γεωτεμάχιο και να
το πάρουν τα παιδιά που
μόλις γεννήθηκαν . Αυτό το
πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί
εύκολα : Το γεωτεμάχιο θα ανήκε
στην οικογένεια του νεκρού
μέχρι τα 70στά γενέθλια του
φονευθέντος ( είτε φονεύθηκε
στην ηλικία των 68
είτε 35 ). Έτσι κανείς
δεν θα είχε το κίνητρο να
φονεύει αλλά και το γεωτεμάχιο
δεν θα σκλαβωνόταν στα
χέρια ενός 80χρονου
που δεν μπορεί πια να το
καλλιεργήσει .
Αυτή η κληρονομική ιδιοκτησία
της γής δημιουργεί σοβαρά
προβλήματα :
# Με το πέρασμα του χρόνου
κάποιοι πουλάνε τα γεωτεμάχιά
τους και τα συγκεντρώνουν
στα χέρια τους λίγοι
που γίνονται καρκίνωμα στην
κοινωνία . Διότι ο πλούσιος
είναι διατεθειμένος να παραμείνει
πλούσιος έστω και αν
προδώσει την κοινωνία του .
# Η μεγάλη περιουσία μεταβιβάζεται
στο παιδί . Μερικές φορές όμως τα
παιδιά είναι τελείως ρεμάλια
και δεν αξίζουν τέτοια εύνοια
της τύχης .
# Οι φτωχοί είναι πρόθυμοι
να προδώσουν την κοινωνία τους
προκειμένου να ξεφύγουν απο την
μιζέρια .
Γάμος
και κληρονομική ιδιοκτησία
ήταν λοιπόν τα
"προπατορικά αμαρτήματα" του
ανθρώπου κατά την δική
μας θεώρηση .
Αν θέλουμε
να ακυρώσουμε τις
ολέθριες επιπτώσεις τους να
τί πρέπει να κάνουμε :
α) Ίδιας
εκτάσεως γεωτεμάχια θα μοιράζονται
και στους άνδρες και στις
γυναίκες . Όταν πεθαίνει ο καλλιεργητής
το γεωτεμάχιο θα επιστρέφει
στην κοινωνία .
β) Όταν η
γυναίκα θα είναι έγκυος ή θα
έχει πολύ μικρά παιδιά , το
γεωτεμάχιό της θα το
καλλιεργούν κάποιοι άνδρες .
γ) Όλοι οι
άνδρες και οι γυναίκες (
όσες δεν είναι έγκυες και
όσες δεν έχουν μικρά παιδιά
) θα προσφέρουν στην κοινότητα
ένα μέρος της τροφής
που παράγουν . Η τροφή αυτή
θα μοιράζεται στις έγκυες
και σε όσες έχουν πολύ μικρά
παιδιά .
δ) Δεν θα
υπάρχει ο θεσμός του γάμου
και τους γονείς των παιδιών θα
τους επιλέγουν οι γυναίκες ή
( ακόμη καλύτερα ) η κοινότητα .
Αυτό απαιτεί
πολίτες πνευματικά ανώτερους και
όχι μίζερους . Ο Πλάτων στην
Πολιτεία του λέγει σαφώς οτι
οι γυναίκες των φυλάκων θα
είναι κοινές ( δεν θα
ανήκουν σε συγκεκριμένο άνδρα ) .
Λέει ακόμη οτι οι Σοφοί της
πόλης θα αλλοιώνουν τους κλήρους
ώστε οι χειρότεροι να ζευγαρώνουν
με τις χειρότερες και οι
καλύτεροι με τις καλύτερες .
Λέει ακόμη οτι όσοι είναι
ανδρείοι θα έχουν μια ειδική
εύνοια ώστε να σπέρνουν
περισσότερα παιδιά στην πόλη .
Επομένως ο
Πλάτων είχε αντιληφθεί το
"προπατορικό αμάρτημα" της
κοινωνίας και εισηγήθηκε
μέτρα για την διόρθωσή του !
ΠΛΑΤΩΝΟΣ
"ΠΟΛΙΤΕΙΑ" 457 d έως 461 e
Πως οι γυναίκες αυτές αυτών των αντρών πρέπει όλες σε όλους να είναι κοινές
, και καμιά με κανένα να μη συνοικεί χωριστά . Και
τα παιδιά να είναι κοινά ,
και κανένας
γονιός να μην ξέρει το παιδί που γεννήθηκε απ' αυτόν , ούτε το παιδί το
γονιό του .
...κι'
αυτοί πιά
( οι
άνδρες και οι γυναίκες
) , αφού
θα έχουν
κοινές κατοικίες και συσσίτια
, και κανένας
των δεν θάχει τίποτα τέτοιο ιδιαίτερο...
...είναι ανάγκη ,
σύμφωνα μ'
αυτά που
παραδεχτήκαμε , οι ερωτικές συναντήσεις
ανάμεσα στους καλύτερους
και τις καλύτερες να γίνουνται όσο μπορεί
συχνότερα , και το εναντίο ανάμεσα στους χειρότερους και τις χειρότερες .Κι' όσα παιδιά γεννιούνται
απο κείνους ( τους καλύτερους
) , να τα μεγαλώνωμε , όχι
όμως και
των άλλων , άν πρόκειται το ποίμνιό μας να διατηρηθεί όσο πιό ξεχωριστό . Κι'
όλα αυτά
να γίνονται χωρίς να τα παίρνει κανείς είδηση
, εξόν απο τους
άρχοντες , άν εννοούμε πάλι να μείνει αδιατάρακτη η ειρήνη μες την αγέλη των φυλάκων .
...για να διατηρούν μ' όλη την ακρίβεια τον ίδιο
πάντα πληθυσμό
των αντρών , έχοντας υπόψη τους πολέμους και τις αρρώστειες και όλα
τα τέτοια , ώστε όσο μπορεί μήτε μεγάλη μήτε
μικρή να
γίνεται η πόλη .
θα προετοιμάζονται
λοιπόν επιτήδεια
(νοθευμένοι ) κάποιοι κλήροι ,
ώστε οι
χειρότεροι εκείνοι , σε κάθε συνταίριασμά τους με γυναίκα ( που
θα είναι
και αυτή
απο τις
χειρότερες ) , να μην έχουν να τα βάζουν με τους άρχοντες
, αλλά με
την τύχη .
Κι' ακόμα βέβαια , στους νέους που θα διακρίνονται
στον πόλεμο
ή σ'
ο,τιδήποτε άλλο ,
πρέπει να
δίνεται και πιό απεριόριστα η εξουσία να κοιμούνται με τις γυναίκες , ώστε
μαζί μ'
αυτή την πρόφαση να σπέρνουνται κι' όσο μπορεί περισσότερα
παιδιά απο τέτοιους .
Λοιπόν και τα παιδιά που κάθε φορά θα γεννιούνται θα τα παραλαβαίνουν
οι ωρισμένες γι' αυτό το σκοπό αρχές , που
θα τις
αποτελούν είτε άντρες είτε
γυναίκες ...
Αυτές λοιπόν οι αρχές θα παίρνουν και θα πηγαίνουν των καλύτερων , θαρρώ , τα
παιδιά στη στάνη , σε
κάποιες παραμάνες που θα κάθουνται σ' ένα χωριστό μέρος μες την πόλη . Τα παιδιά όμως των χειρότερων
, κι' άν
κανένα ανάπηρο γεννηθεί απο τους άλλους , θα
τα κρύψουν , όπως είναι και το σωστό , σε
μέρος μυστικό και αφανέρωτο .
Αυτοί οι ίδιοι θάχουν και την εποπτεία της διατροφής των βρεφών
, θα φέρνουν
λόγου χάρη και τις μητέρες στη στάνη , όταν
τις στενοχωρεί το γάλα τους , αφού
όμως λάβουν όλα τους τα μέτρα για να μην αναγνωρίσει καμιά το δικό της το παιδί
...
-------------------------------------------------------
Επικοινωνία
: pitago99@gmail.com
Αρχική σελίδα
: http://lofos.info/pythas/index.html
-------------------------------------------------------------------------
Προς τον υπάλληλο
που ελέγχει τις ιστοσελίδες
και τις "καρφώνει" στα
αφεντικά :
ΝΟΜΙΖΕΙΣ
ΟΤΙ Η ν e
Α e . Π Ο Χ
.Η ΕΣΕΝΑ ( που
γνωρίζεις ΠΟΛΛΑ ) ΘΑ ΣΕ
ΑΦΗΣΕΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ;